ПОКРУЧАМ
Продалися. За гроші чи за окови.
Хто заплатить, тому й служити будете.
Марнослови ! А часом і сквернослови !
І кого ви своїми словами збудите ?
Що вкладете ви в серце тому юнакові,
котрий ще не борець і ще не покруч ?
Дослухається він до вашої мови
й придивляється пильно до тих, хто поруч.
Що ж, я вам не суддя. Не маю права.
Та й за що вас судити ? Що кволі духом ?
Це вже кожного особиста справа:
Чи земля буде каменем а чи пухом …
І коли ви ляжете в тую землю,
то не ви, а хтось інший про вас подумає,
що життя ви своє прожили даремно,
бо в житті ви були не люди, а мумії.
Всенародний біль до вас не доходив,
всенародна біда вас не проймала.
Тільки мумії не нароблять шкоди,
ну, а ви наробили її чимало.
Що ж, з нас кожен живе, як собі вміє,
а вмирає так, як того вартує.
І у кожного з нас свої помисли, мрії,
та на кожного з нас відплата чатує.
І хтось наше життя покладе на терези.
і побачить, чи зло, чи добро переважить.
Наш народ в своїх судженнях дуже тверезий.
І він слово своє неодмінно скаже.
СТУКАЧІ
Брехливих слів на світі так багато.
Звідкіль же ті насіялись слова ?
Не вчили нас ні мама, ані тато
слова брехливі в речення складати
і вірити, що правда в них жива.
І не один за те вже поплатився.
Не той, що бреше, той, на кого брешуть.
Вже не одному домовину тешуть …
І як же можна, щоб той гріх простився ?
О Боже, милосердний, справедливий,
ти знаєш сам, кого й за що карати.
Але чому стукач живе щасливий,
а правдолюб пішов у землю спати ?
Не вчили нас ні тата, ані мами,
щоб продавали ближнього за гріш.
Вони не народились стукачами,
а стали ними – і це значно гірш.
А хто ж вони ? Не зайди, не приблуди,
на наших землях виросли таки.
А може це нащадки того Юди,
котрий продав Христа за срібняки ?
Шепчу бажання рідного народу,
коли я прокидаюся вночі:
давно здолали б ми оту незгоду,
якби перевелися стукачі.
ВОНИ НА МЕЖІ
У нас тут славні сторожі:
бездомні пси, а ще бомжі.
Живуть – ніде. Під смітниками,
Мов на останнім рубежі.
Собаки теж, як ті бомжі:
і ті, і другі – на межі.
І горнуться одні до других,
Усьому світові чужі.
Нема їм прихистку ніде.
Їм часом щось перепаде,
а часом просто голодують,
допоки хтось щось не вкраде.
А ще навіщось та зима !..
Ніде їм затишку нема.
Хоча б маленьку комірчину,
куди б залізти крадькома.
Така у зимку довга ніч !
І голод смокче, ясна річ.
А що вже холод дошкуляє,
так допіка, хоч маму клич.
Але матуся не прийде
і спати їх не покладе,
не обігріє, не пригорне, –
нема їм прихистку ніде.
Провина в них, звичайно, є:
перевели життя своє
і зла чимало натворили.
Хто з них того не визнає ?
Чарчину б їм. А краще – дві,
щоб закрутилось в голові.
Колись сміялись і любили.
Тепер … лиш те, що ще живі …
От влітку значно веселіше:
ситніше трохи і тепліше.
Заснути можна просто неба.
А ще чого бомжові треба ?
Поритися у смітнику,
поживу там сяку-таку
знайти, а може яку пляшку,
щоб потім здати. Це не важко.
От гірше псам.
Подумай сам:
у холоднечу і завію
їх чаркою не обігрієш.
А страви й пестощів нема.
Зима…
Є у бомжів своя провина.
А перед псом людина винна,
що приручила, приласкала,
а потім світу напоталу
із хати вигнала. – Собаку,
іди собі та ще й подякуй,
що гицлям, бач, не віддали.
І, байдужісінькі, жили
щоденним суєтним життям.
І як вже той собака там ?
А хто б мав думати про нього ?
Проблем чимало, слава Богу.
Живуть собаки і бомжі –
добра людського сторожі.
Застерігають й просять дуже:
– Допоможи, не будь байдужим !
Ми вже на грані, на межі,
але усім вам не чужі.
Хто має хліб і має сіль,
хто здатний відчувати біль,
допоможіть віднині
собаці і людині.